Mandy boat tee for sushi lovers...


Oversized t-shirts, die zijn comfortabel en hip.
Ik vond een gratis patroon, de Mandy boat tee bij Tessuti.
Een one size fits all, ideaal toch?!
Geen gedoe met overtekenen van de juiste maat.



Ik kreeg 1 m van deze sushi stof van Happy fabrics om er iets leuks mee te maken.
Mijn zoon eiste de stof op toen hij die zag, maar ook de dochter was fan en zag er wel een zwierjurk in.
Ik won! Aan het patroon paste ik weinig aan, behalve de mouwen, die ik inkortte wegens net te weinig stof. En ook omdat lange mouwen toch wel zweten zijn in de tropen.
Ik werkte die trouwens niet af, raw edges, zoals ze zeggen.
De hals en zoom werden met de tweelingnaald afgewerkt.


 Ik ben wel fan van dit model en van dit snel klaar naaiwerk ook.
Op instagram vind je nog  heel wat #mandyboattee inspiratie voor de geïnteresseerden. Ik zag daar veel streepjes, nog geen sushi's. 




 De Mandy boat tee kan zowel winter als zomer gedragen worden.
In de winter met een warme cardigan over.
In de zomer met een shortje.



 Ben je op zoek naar een originele stof, neem zeker eens een kijkje op de webshop van Happy Fabrics. Ze verzenden wereldwijd (zelfs tot in Maleisië ;-))
Happy fabrics ontwerpt zelf stoffen op tricot en verkoopt daarnaast ook de populaire stoffen van Andrea Lauren. 
Bekijk hier, hier en hier mijn vorige creaties met Happy Fabrics stoffen.


Ik kan jullie nu al zeggen dat mensen op straat erg happy worden van het zien van creaties in Happy Fabrics. Deze is erg populair bij de Japanse mama'tjes.




patroon: gratis patroon 'Mandy boat tee'


Reacties

  1. Een hele leuke vind ik! Tof stofje ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha de Mandy Boat, een veel gebruikt patroon hier! En tof joh, die sushi-variant. Hier in het grijze België kom ik daar niet mee weg, maar gij wonderwel zeker wel!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Tutorial: knoophaarbandje in vijf stappen

blog tour: Lucy jurk

Eloise jurk in Happy fabrics