Elona dress by Ikatee couture


Ikatee couture, het Franse patronenmerk staat bekend voor de originele en stijlvolle patronen.
Digitale én papieren patronen voor mama’s, kinders en baby’s. Met de uitgebreide en eenvoudige tutorials bieden ze naaiprojecten aan voor ieder niveau. Nog enkel in het Frans of Engels, maar wie weet, ooit wel in het Nederlands.



Ik ging aan de slag met Elona
Omdat ik in de Ikatee Couture stijl wilde blijven naaide ik met double gauze. 
Een superdun en fragile versie vond ik in een lokaal stoffenwinkeltje in Kuala Lumpur.
De stof werd verkocht als hoofddoek, ik zag er wel een jurk in.





Ik tekende de zes jaar voor mijn net zesjarige dochter en verlengde het rokdeel. Het kind droomt al maanden over lange, sprookjesachtige jurken. 
In plaats van de ruffle of de paspel, naaide ik een lint met gouden flosjkes tussen één van de voorpanden.




Deze jurk is ook beschikbaar in de grote mensenversie en ligt klaar op de kniptafel. Ik denk niet dat ik de jurk zal verlengen voor mezelf ;-).      




patroon: Elona dress bij Ikatee Couture
stof: Little India in KL























Reacties

  1. Prachtig stofje gekozen.Je dochter straal in haar nieuwe jurk!Ik heb ook nog van die franjes liggen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waaauw, prachtig gedaan en voor een spot prijsje!! Super!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige jurk! Ik ben altijd jaloers op die zonnige foto's daar bij jullie! Moet heerlijk zijn, altijd zomer!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Great info! Very simple and easy…nobody can explain as interesting as this. I appreciate your time and effort on making things simple and easily understandable. I have bookmarked your site...

    Kurta Pyjama For Kids

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Tutorial: knoophaarbandje in vijf stappen

blog tour: Lucy jurk

Eloise jurk in Happy fabrics