Stik Belgique!


De blog van Marjolein wordt deze maand 5 jaar!
Om dit te vieren organiseert ze een heus online naai feest.
Stik Belgique!

In deze maand is het de bedoeling om zoveel mogelijk Belgische naaipatronen te naaien.
En wij doen mee.

Aangezien de patronen van Straight Grain het dichtst bij mijn stijl liggen qua kinderkleding ging ik aan de slag met een van haar patroontjes. De tutorials zijn steeds erg uitgebreid en de opties lijken wel oneindig.

Het Laure jurkje is één van mijn favorietjes door dat mooie qipoa kraagje.
En omdat wij binnenkort weer Chinees nieuwjaar vieren, zijn dat weeral twee vliegen in één klap.


Ik dacht het jurkje op een halve dag in elkaar te naaien zodat het mee kon op weekend naar Singapore.
Maar....helaas pindakaas.
Er liep wat mis met het kraagje en ik zwierde de jurk twee weken aan de kant.
De deadline van de Stik Belgique blog tour kwam dichterbij en de jurk raakte af na heel wat tornen, stikken en nog een tornen.



Dus, geen foto's uit Singapore of andere exotische bestemming.
Maar doodgewoon vanuit de living.



Deze mooie Japanse stof kocht ik in een lokaal stoffenwinkeltje in Kuala Lumpur.
Erg toepasselijk bij de Aziatische stijl van de jurk.
Met eetstokjes in de haren maken wij de look af.


Natuurlijk kon het bling bling effect niet ontbreken.
Gouden paspel in het kraagje, ready to party!




Geen blog tour zonder prijzen.
Deze week kunnen jullie patronen winnen van Straight Grain en Lieveke en Zus.

Om deel te nemen vul je onderstaande Rafflecopter in.
a Rafflecopter giveaway





Meer moois bij:


2 oktober
9 oktober
Petiteboutdechou - 128 - Liesellove - Madame Stof - Krullenbol - WenSJe
                                                   Sisko by Mieke
23 oktober

Reacties

  1. Ik herinner me plots weer waarom ik die vorig jaar in heuse serie naaide. Zoveel hartjes voor dat kraagje... Prachtige jurk!!! Ik ken de qipao-tornproblemen. Bij mij lag dat blijkbaar aan het niet respecteren van de precieze naadwaarde daar (dat krijg je dan als je denkt dat het wel vanzelf zal lukken en die handleiding links laat liggen ;) )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad! Als je het een keer doet voelt het alsof het de tweede keer vanzelf gaat. Niet dus.

      Verwijderen
  2. Wat is ze weer mooi! Ik heb me nog niet aan dat jurkje gewaagd. Maar ideaal voor Chinese feesten inderdaad. Hartjes voor het stofje ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo'n prachtige jurk heeft Singapore niet nodig om in de sfeer te komen. Supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijke jurk! En wat wordt ze groot die mooie meid van jou!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, de jurkjes die ik een paar maand geleden naaide passen al niet meer.

      Verwijderen
  5. Mooi seg! Het plaatje had natuurlijk in Singapore volledig geklopt, maar dit geeft al wel een heel mooi beeld, echt mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I *heart* dat kraagje. Dochterlief heeft toevallig vandaag ook haar "chinees" kleedje aan. Ik vind het nog altijd even mooi als de eerste keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi! Dat modelletje staat haar perfect.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waauw, dit is ook mijn favoriete patroontje, wat heb je dat mooi gemaakt. Nu krijg ik nog meer zin om hem uit te proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige jurk! Staat hier ook nog op de planning!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Tutorial: knoophaarbandje in vijf stappen

blog tour: Lucy jurk

Eloise jurk in Happy fabrics