Gold over de top or (k)not? - Just knot it!


De week na onze verhuis naar Maleisië werd ik op het wereld wijde web bestookt met prachtige jurken en nieuwe patronen van Belgische makelij. 'Just knot it'  van de getalenteerde Riet trok zo hard mijn aandacht: mijn vingers begonnen te kriebelen, de stoffen werden uitgeladen, de naaimachine werd geïnstalleerd en twee weken na onze aankomst was mijn eerste knotje AF!










Dat ik een fan ben van goud en blingbling hoef ik jullie vast niet meer te vertellen. Ik liet me volledig gaan met mijn gouden paspel. De riem, de zijflappen, de halsboord en de strik. En omdat dat nog niet genoeg vond naaide ik tussen de bovenpanden nog een gouden lintje en gebruikte ik gouden draad voor de zichtbare stiksels. De buitenstof is er eentje van Petit Pan. Zwart! Ik zie dat wel graag bij kleine meisjes, vooral op een zachtgebruind velletje. De voering is een lichtroze katoen met bloesems  die onlangs nog kocht bij de stoffenverkoop in Kapellen.







Over het patroon niks dan lof: perfect fit (tip: meet eerst je kind op), een uitgebreide handleiding en een ooh zo mooie afwerking.

Ziet er er niet uit als een prinses? In het park kwamen we er zelfs nog tegen...




Volgende jurkje op de planning: De Tulip jurk van twee andere getalenteerde blogsters, maar eerst nog wat selfishsewing. 


buitenstof: Petit Pan
binnenstof: stoffenverkoop Kapellen
patroon: Just knot it
gouden lint en paspel: Veritas



Reacties

  1. Wat een prachtexemplaar! Het klopt helemaal! Knap! 😍

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zalig... wat beleven jullie mooie avonturen!
    Blingbling: i like it

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik vind het prachtig! Ze is de mooiste van die dames op de foto! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh jippie, Tulip op de planning! Daar kijk ik al naar uit! En ik sluit me helemaal aan bij Stannel: wat mooi is ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoe mooi is ze ermee! Niks teveel blingbling hoor.
    Enne, een verhuis naar Maleisië? Ik heb ergens iets gemist, geloof ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Tutorial: knoophaarbandje in vijf stappen

blog tour: Lucy jurk

Eloise jurk in Happy fabrics